Om mig själv

Det var ett tag sist ganska länge sen faktiskt, tänkte börja blogga lite igen kanske när jag liksom har tid och vill skriva av mig. Har fått nya besökare och ni kanske inte vet så mycket om mig så jag tänkte försöka berätta lite om mig själv.

Jag heter Amanda och jag fyller 15 år 8 augusti. Jag bor i stockholm innerstad, vasa stan. Jag bor i en lägenhet med min familj, min lilla syster Johanna snart 13 år, pappa och mamma. Jag älskar att resa och så ofta det går brukar vi åka till vårat landställe i Torrevieja, Alicante (Spanien). Som människa tror jag att jag är den man kan säga allt till, den som alltid finns där och vill att alla runt omkring ska må bra. Visst har jag dåliga sidor också, men det har ju alla? Jag tycker exempel inte om att gå upp tidigt, det kanske inte är bästa tiden om man vill ha ett bra svar. Jag kan även bli lite sur om jag inte får det jag vill, men jag är inte bortskämd för det. Jag gillar vardags lyx, det små lilla som gör att vardagen går runt. Min favorit årstid är sommar såklart, jag älskar värmen och alla möjligheter man har som att bli brun & snygg, och att bada, eller bara att hänga med kompisar. Brukar ofta vara på Ljusterö där vi även har landställe, där är det bra med att bjuda in några vänner och ha poolparty, kanske ta en drink vid poolen? Våren tycker jag även är härligt att se hur det håller på att bli sommar, då man kan börja använda skinjacka, converse och kanske shorts? Ja, det är allt härligt det! Jag tycker väl inte skolan är så jätte kul direkt, men lärorikt. I framtiden vill jag bo i Spanien och leva livet där, så antar att skolan behövs för att nå ditt därför gör jag alltid mitt bästa. Men visst jag skulle hellre vara ledig och få göra det jag älskar men ändå. Jag har gått på fotboll i 5 år började när jag gick i sexårs, men slutade jag tyckte inte att man utvecklades ville liksom ha en utmaning. Jag har även gått på badminton i 2 år, det var riktigt kul , men sen slutade typ alla som jag var med och även jag. Just nu funderar jag på att ha en privat trännare i tennis i sommar, har alltid gillar racket sportrer och det verkar väldigt kul att testa något nytt. Jag försöker se positivt på det mesta & vara en glad tjej, visst kommer det stunder då det är svårt att hela tiden vara positiv det beror faktiskt på vilka jag är med, om jag är med några dryga människor som inte kan skratta så blir jag väl också sånn men för det mesta är jag med såna jag verkligen trivs med. Jag gillar inte människor som är avensjuka, som inte kan unna andra att faktiskt må bra och vara lyckliga. Jag gillar inte heller falska människor som är för fega att ha en åsikt och säga vad dom känner. Jag är nöjd med mitt liv och blir starkare och starkare för varje gång det är någon som försöker trycka ner en, det är synd om avensjuka människor så man får helt enkelt tänka att dom är ju jävligt olyckliga och då har dom inget annat för sig än att klampa ner på andra, de tror jag vi människor alla har märkt. Men nog om det, för den här bloggen är inte till för såna människor. Jag äger denna blogg för att skriva om min vardag, mina tankar och ja allt möjligt.

Ska försöka skriva lite ibland, så ofta jag kan och orkar, men nu vet ni lite mera om mig haha grattis till den som orkade läsa allt! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Fan va bra att du har börjat blogga igen!! ;)

2011-04-25 @ 15:03:37
Postat av: Emma

Jättefin blogg! :)

2011-04-25 @ 15:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0